Susisiekite I-V, 9.00-18.00, Tel. 8 686 12 590  |  [email protected]
Acerola NAUJIENA! Acerola & Collagen

0

Apie sąnarius išsamiai

16 / 100

Kaip veikia sąnariai?

Norėdami geriau suprasti kas lemia gerą sąnarių būklę, turime pasigilinti į sąnario sandarą.

Sąnarys jungia du atskirus mūsų kūno kaulus. Jo paviršiuje esančios kremzlės dengia kaulus toje vietoje, kur vyksta judesys. Kremzlės padeda sąnario sujungtiems kaulams sklandžiai susijungti ir laisvai judėti. Sąnario viduje esantis sąnarinis skystis „sutepa“ kremzlę – maitina ją ir pašalina nusidėvėjimo produktus.

Sąnario struktūra

Apie 70% mūsų kremzlinės masės sudaro kolageno pluoštas. Jis užtikrina kremzlių tvirtumą. Likusią dalį sudaro specifinės ląstelės – chondrocitai ir užpildas tarp jų: hialuriono rūgštis, gliukozamino ir chondroitino junginiai. Jie traukia vandenį ir veikia kaip lubrikantai, mažindami trintį tarp sąnarinių paviršių.

Sveiko sąnario kremzlinis paviršius yra vientisas ir tvirtas, todėl sąnarys juda lengvai, nesukeldamas skausmo ar traškesio.

 

Kaip atsiranda sanarių problemos?

Su amžiumi natūrali kolageno gamyba organizme mažėja, todėl naujo kremzlinio audinio pagaminama mažiau, nei jo prarandama dėl kasdienės sąnarių veiklos. Sąnario užpildo mokelulės smulkėja, todėl pritraukia mažiau vandens ir blogiau „tepa“ kremzlę. Kremzlė minkštėja, sausėja. Atsiranda sąnarių pakitimai: skausmas, maudimas, girdždesys ar sustingimas.

Dažnai kremzlė sudyla dėl per didelio fizinio apkrovimo. Nors sąnario kremzlė pritaikyta atlaikyti tam tikrus fizinius krūvius, dažnai, ilgai ir aktyviai sportuojant, pagreitėja jos susidėvejimas ir atsiranda sąnario skausmas.

 

Papildai sąnariams su kolagenu, gliukozaminu, MSM, chondroitinu ir hialuriono rūgštimi

Išbandykite stiprios sudėties kolageno ir aktyvių mežiagų formulę COLLAGEN JOINT COMPLEX:

  • Maisto papildas sąnariams, kremzlėms, kaulams ir raumenims;
  • Stipri sudėtis – net 7500 mg aukštos kokybės kolageno dienos porcijoje;
  • Papildytas gliukozaminu, MSM ir chondroitinu;
  • Natūralaus raudonųjų greipfrutų skonio.

 

 

Kas labiausiai kenčia nuo sąnarių skausmo?

Sąnarių pakitimai dažniau vystosi vyresnio amžiaus žmonėms, taip pat dėl neteisingos mitybos, viršsvorio, genetinio paveldimumo, aktyviai sportuojant arba mažai judant. Žmonės, kurių darbe daug pasikartojančių fizinių judesių arba dirbantys sėdimą darbą, taip pat linkę dažniau turėti sąnarių problemų.
Sąnariams kenkia nuolatinės fizinės apkrovos reikalaujantis darbas. Žmonės, kurie daug laiko darbe praleidžia stovėdami, skundžiasi stambiųjų sąnarių skausmu.

Dirbantys sėdimą darbą prie kompiuterio, nuolat, dėl neteisingos sėdėsenos, kenčia nuo stuburo sąnarių, riešų ir alkūnių problemų.

Profesionalūs sportininkai taip pat patenka į rizikos grupę. Jų sąnarių ir kremzlių būklei įtakos turi patiriamos sporto traumos.

Sąnarių būklė ima blogėti su amžiumi, blogėjant audinių mitybai ir išsieikvojus organizme kai kurioms sąnarinių kremzlių statybinėms medžiagoms.

 

Kaip rūpintis savo sąnariais?

Paprastai žmonės neskiria daug dėmesio sąnariams, kol neatsiranda jų problemos. Tai, ar turėsime sveikus sąnarius, didžiąja dalimi priklauso nuo mūsų gyvenimo būdo. Todėl patikimiausias būdas palaikyti sąnarių tvirtumą ir lankstumą yra prevencija.

 

Keli patarimai padės išsaugoti sąnarių sveikatą

  1. Jei dirbate sėdimą darbą prie kompiuterio stenkitės sėdėti taisyklingai, tai yra, ne visiškai tiesiai, bet šiek tiek išlenkę stuburą atgal, galvą ir pečius laikydami tiesiai, alkūnes ant stalo sulenkę stačiu kampu.
  2. Dirbdami darykite reguliaras pertraukas, kurių metu mankštinkite sustingusius sąnarius. Tokiu būdu į sąnarių kremzles pateks sąnarinis skystis, o kartu su juo ir maisto medžiagos.
  3. Teisingai maitinkitės. Valgykite produktus, kurie turi sąnarius maitinančių medžiagų: hialuriono rūgšties (natūralus sultinys, vynuogės su žievele, soja), kolageno ir jo gamybą skatinančio vitamino C (citrusiniai vaisiai, lašiša, raudos spalvos daržovės).
  4. Venkite ilgai dėvėti aukštakulnius batelius.
  5. Laiks nuo laiko sąnarius palepinkite masažu ar kitomis fizioterapinėmis procedūromis.
  6. Papildykite savo kasdieninę mitybą maisto papildais, kuriose yra medžiagų, reikalingų mūsų kremzlėms: gliukozaminu, kuris gerina kremzlės ląstelių atsinaujinimą ir chondroitinu, kuri sulaiko vandenį kremzlėje, neleidžia jai išdžiūti, o tai reiškia, saugo jos elastingumą ir atsparumą smūgiams.